به گزارش خبرنگار گیل رسا از فومن، ایوب بیتا اظهار داشت: راهبران آموزرشی تسهیلگر آموزش، مجری عدالت آموزشی و پیاده کردن برنامههای آموزشی در مناطق روستایی و محروم هستند و به منظور ارتقا و بهبود مستمر کیفیت نظام کارشناسی، مدیریت و راهبری آموزشی و تربیتی در نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی نقس بسزایی دارند.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان با اشاره به اینکه راهبران باید علاوه بر داشتن سواد موضوعی درکلاسهای چندپایه، با انگیزه و علاقمند به راهبری آموزشی باشند، اضافه کرد: از منابع جدید آموزشی در فضای مجازی آشنایی داشته باشند و ترکیبی از دانش تئوریک و عملی مطابق با بافت تدریس درکلاسهای چندپایه بهکار گیرند.
وی یادآور شد: امسال تاکید ما بر این است تمام دانشآموزان بهخصوص دانشآموزان مناطق روستایی مورد نظارت بالینی مستمر قرارگرفته و از ابتدای سال تحصیلی معلم مربوطه ضمن شناسایی دانشآموزان نیاز به توجه و تلاش بیشتر و حتی قابل قبول، با همکاری راهبران آموزشی برنامههای مکمل و جبرانی برای این دسته از دانشآموزان در نظر بگیرند و گزارش کاملی از اقدامات خود در این زمینه را به صورت ماهیانه به نماینده راهبران ارسال کنند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از افت تحصیلی، شناسایی و آموزش دانشآموزان نیاز به تلاش بیشتر در طول سال تحصیلی و موکول نکردن این امر به تابستان است، اضافه کرد: تمام توانمان را باید در آموزش بکار بگیریم که دانشآموزان ترک تحصیل و بازمانده را شناسایی و با برنامهریزی، نقش حمایتی و نظارتی خود را با کمک راهبران برای جذب و نگهداشت این دانشآموزان اعمال نماییم.
به گفته ایوب بیتا حمایت و نظارت راهبران در کیفیت بخشی به آموزش و تدریس اثربخش معلمان و اجرای عدالتآموزشی و اجرای راهکارهای سند تحول بنیادین، گفتمان امروز راهبران آموزشی و تربیتی آموزش ابتدایی شهرستان است.
گفتنی است 6 راهبر آموزشی در شهرستان مسئولیت هدایت و راهبری 57 واحدآموزشی در مناطق روستایی و کم برخوردار را بر عهده دارند./ س ا
ثبت دیدگاه